Catering dietetyczny DietLove zmienia negatywne postrzeganie szpinaku!

Catering dietetyczny DietLove zmienia negatywne postrzeganie szpinaku!

Dla wielu z nas szpinak nie kojarzy się najlepiej. Nieapetyczna zielona paćka na talerzu była zmorą dzieciństwa wielu Polaków. Gorzkawy posmak tylko potęgował złe wrażenie. Warto jednak spróbować zatrzeć je tym dobrym! A to dlatego, że szpinak ma wiele wartości odżywczych i dobrze przyrządzony może być dodatkiem, bazą, a nawet elementem uszlachetniającym nasz posiłek, czego dowodem są posiłki, serwowane przez nasz catering dietetyczny.

Dieta pudełkowa bogata w zieleń — jakie składniki zawiera szpinak?

To warzywo bogate w wiele witamin, minerałów, a także przeciwutleniaczy. Zawiera beta-karoten oraz luteiny, które są istotne w prewencji chorób układu sercowo-naczyniowego, kondycji skóry, a nawet chorób nowotworowych. Jego liście są źródłem witaminy C, potasu, magnezu i żelaza. Zawierają także dużo kwasu foliowego. Jego odżywcze i prozdrowotne właściwości znane i wykorzystywane były już w starożytnej Persji! Warto pamiętać o nim komponując swoją dietę!

Catering DietLove jako inspiracja do tego jak przyrządzić szpinak.

W zależności od potrawy, jaką chcemy wzbogacić w szpinak, należy poddać go odpowiedniej obróbce. Szpinak jest podatny na temperaturę, dobrze się blanszuje. Można go poddusić, doprawić i  podać jako dodatek do posiłku, ale można też zapiec w cieście francuskim, nadziać nim mięsne roladki, czy zrobić farsz do naleśników. Jest o tyle korzystnym do przyrządzenia w kuchni, że można go spożywać zarówno na ciepło, jak i na surowo. W naszym cateringu często pojawia się jako baza do sałatek, dodatek do dań głównych, czy składnik bomb witaminowych w postaci koktajli.

Catering dietetyczny — odchudzanie ze szpinakiem. 

Warto pamiętać, że szpinak jest niskokaloryczny. W 100 g znajduje się około 22 kcal. Jest zatem składnikiem idealnym dla osób dbających nie tylko o zdrowie, ale i o piękną sylwetkę. Jego liście zawierają tylakoidy. Są to substancje wpływające na wydzielanie hormonów sytości, co za tym idzie, po zjedzeniu szpinaku dłużej czujemy się najedzeni. To również wpływa korzystnie na utrzymanie prawidłowej masy ciała. Zawiera także witaminy z grupy B, przyspieszające metabolizm tłuszczów i usprawniające przemianę materii. 

Szpinak nie dla każdego.

Mimo wielu zalet należy jednak pamiętać, że szpinak nie jest warzywem, które każdy może jeść bez ograniczeń. Szczególnie uważać powinny osoby cierpiące na kamicę nerkową, ze względu na obecność szczawianu wapnia, który może się przyczyniać do powstawania większej ilości kamieni nerkowych. Trzeba też pamiętać, że owe szczawiany mogą negatywnie wpływać na wchłanianie się wapnia. Dlatego jak w przypadku wszystkiego – należy zachować umiar. 

Jeśli te informacje pomogły trochę „odczarować” szpinak z jego złej renomy, polecamy wypróbować naszą dietę pudełkową. Szczególnie dieta pudełkowa wege z oferty naszego cateringu będzie bogata w ten zielony skarb, jakim jest szpinak. A nasi kucharze zrobią wszystko, aby był on podany w najlepszej z możliwych postaci!