Dieta witalizująca - DietLove - catering dietetyczny - Lublin

Wielkimi krokami zbliża się wiosna, dzień jest coraz dłuższy, a słońce mocniej daje znać o swojej obecności. Ciepłe promyki wpadające o poranku przez okna to wspaniały początek dnia. Razem z wiosną żegnamy się z jesienno-zimową chandrą i wskakujemy na wyższe obroty. Mamy więcej energii i motywacji do działania. Nie bez powodu marzec jest w naszym cateringu miesiącem diety witalizującej, która wspiera prawidłowe funkcjonowanie organizmu, poprawia naszą wydajność i efektywność.

Poziom witalności zależy przede wszystkim od prowadzonego przez nas stylu życia. Odpowiednia ilość snu, zbilansowana dieta, regularna aktywność fizyczna, unikanie stresu – to czynniki, które pozytywnie wpływają na życiową energię, dlatego warto zwrócić uwagę jak dbamy o nie każdego dnia. W naszej diecie nie może zabraknąć owoców, szczególnie jagodowych; zielonych warzyw, które są doskonałym źródłem witamin; pełnoziarnistych produktów zbożowych (grubych kasz, brązowego ryżu, dobrej jakości chleba na zakwasie), dostarczających witamin z grupy B, odpowiedzialnych między innymi za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, wytwarzanie czerwonych krwinek i utrzymanie w dobrej kondycji skóry. Należy również sięgać po orzechy, które wpływają zbawiennie na prawidłową pracę naszego mózgu. Z uwagi na dużą zawartość fosforu szczególnie polecamy orzechy włoskie, które będą sprzymierzeńcem, jeśli chodzi o poprawę procesów myślowych.

Mówiąc o witalności nie sposób nie wspomnieć o polifenolach, które są związkami przeciwutleniającymi chroniącymi nasz organizm przed stresem oksydacyjnym, wzmacniają układ odpornościowy, poprawiają pracę układu trawiennego, nerwowego oraz sercowo-naczyniowego. Są odpowiedzialne za zmniejszenie ryzyka zapadalności na choroby cywilizacyjne: miażdżycę, cukrzycę czy nowotwory. Produktami bogatymi w związki polifenolowe są zielona herbata, winogrona, owoce jagodowe, oliwa z oliwek, orzechy, nasion, kakao, warzywa strączkowe i owoce.

Napływ sił i energii można również zwiększyć poprzez wypijanie naparów z ziół. Różeniec górski polepszy koncentrację i pamięć, pokrzywa obniży poziom cukru we krwi, a żeń-szeń poza dodaniem energii, zmniejszy poziom stresu, ukoi nerwy i spowolni procesy starzenia. Nasza witalność jest w naszych rękach! Warto dbać o nią każdego dnia!

 

[1] Manach, C., Scalbert, A., Morand, C., Rémésy, C., & Jiménez, L. (2004). Polyphenols: food sources and bioavailability. The American journal of clinical nutrition, 79(5), 727–747.
[2] Zalega, J., & Szostak-Węgierek, D. (2013). Żywienie w profilaktyce nowotworów. Część I. Polifenole roślinne, karotenoidy, błonnik pokarmowy. Probl. Hig. Epidemiol, 94(1), 41-49.